English Language

مراحل طراحي یك پروژه اداری

مراحل طراحي یك پروژه اداری

مراحل طراحي یك پروژه اداری

هنگامی که با یک شرکت دکوراسیون و طراحی داخلی مانند مارتا آرشیتکت شروع به کار می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که مراحل طراحی یک پروژه اداری به طور اصولی طی شود. 
در مجموع، کل فرآیند طراحی داخلی یک فضای اداری را می توان طی ۵ مرحله انجام داد که عبارتند از:

  1. فاز برنامه ریزی استراتژیک
  2. فاز ایده پردازی 
  3. فاز طراحی با نرم افزار
  4. فاز مستند سازی 
  5. فاز اجرا

طراحان حرفه ای ما هر یک از این مراحل طراحی پروژه اداری را با تایید کارفرما پیش می برند تا در نهایت، دکوراسیون داخلی فضا علاوه بر منطبق بودن با اصول طراحی داخلی، طبق رضایت مشتری باشد.

فاز برنامه ریزی استراتژیک

اولین قدم ما هنگام طراحی یک پروژه اداری، بررسی محل کار و فضایی است که مدیران، کارمندان و مراجعین در آن حضور پیدا می کنند. دکوراسیون و طراحی داخلی محیط اداری برخلاف ساختمان های مسکونی، شخصی و خصوصی نیست. طراحی این فضاها باید با توجه به امکانات موجود و نظر مدیران ارشد با هدف بهینه سازی محیط برای تمام کارکنان، کارمندان و مراجعین حضوری انجام شود.
علاوه بر این، بودجه و اهداف کارفرما نیز از ویژگی های کلیدی در تصمیم گیری برای برنامه ریزی طراحی هستند. در مجموع، ما سعی می کنیم با بررسی تخصصی محیط کار شما، طرحی را ارائه دهیم که رضایت مدیران و کارمندان را همزمان جلب نماید.

ویژگی های بارز فاز طراحی استراتژیک
بررسی محیط اداری و درخواست و نیازهای مدیران و کارمندان
تصمیم گیری در مورد بودجه پروژه
نهایی کردن بازه زمانی کل فرآیند
در اولین گام از مراحل طراحی پروژه اداری، چندین بازدید از محل و تحقیقات و نظرسنجی های دقیق برای درک بهتر آنچه به عنوان خروجی نیاز دارید، انجام می گیرد. 

فاز ایده پردازی از مراحل طراحی یک پروژه اداری

در فاز ایده پردازی، سعی می کنیم راه حل هایی که می تواند به بهینه سازی فضای اداری شما کمک کند را ارائه دهیم. 
اکثر مدیران و کارمندان ترجیح می دهند فضای کاری آنها از یکدیگر مجزا شود، بنابراین ابتدا محل کار مناسب افراد تعیین می شود. در صورتیکه محیط اداری دارای فضای فلت باشد از پارتیشن ها برای جداسازی استفاده خواهد شد.
در فاز ایده پردازی از مراحل طراحی پروژه اداری، فضاها به گونه ای کاربردی طراحی می شوند که با سبک کلی هماهنگ شوند و در عین حال نیازها و خواسته های کارفرما را براورده کنند.

ویژگی های بارز فاز ایده پردازی
ایده ها براساس نیاز و درخواست مشتری توسعه داده می شوند
ایده ها برای مشتری ارسال می شوند
تایید نهایی برای تبدیل ایده به طراحی با نرم افزار از مشتری دریافت می شود

فاز طراحی پروژه اداری با نرم افزار

زمانیکه ایده اولیه طراحی داخلی تایید شد، طراحان ما خلاقیت خود را به کار گرفته و وارد مرحله توسعه طراحی و افزودن جزئیات به طرح با نرم افزار های تخصصی می شوند. 
در این فاز از مراحل طراحی پروژه اداری، سبک مورد نظر کارفرما نیز در نظر گرفته می شود. در حال حاضر، سبک مدرن رایج ترین سبک دکوراسیون فضای اداری است که طراحی ساده و کاربردی فضا را شامل می شود.
در طراحی با نرم افزار، رنگ و جنس هر نوع متریال به کار رفته در دکوراسیون داخلی از کفپوش، کاشی، قطعات چوبی و پارتیشن ها گرفته تا مبلمان و میز و صندلی کارمندان مشخص می شود.

ویژگی های فاز توسعه طراحی با نرم افزار
یک طرح شماتیک توسعه یافته و داده ها وارد نرم افزار می شود
پلان ها و متریال با ابعاد دقیق مشخص می شوند
تمام جزئیات شامل رنگ، محل درها و پنجره ها، مبلمان و غیره نیز در طراحی گنجانده می شود.
طرح نهایی به فرمت سه بعدی تبدیل شده و برای تایید به کارفرما ارسال می شود

فاز مستند سازی مراحل طراحی پروژه اداری

پس از تایید طرح، طراحان، شروع به کار بر روی نقشه های ساخت و ساز می کنند که برای پیمانکاران مختلف از جمله لوله‌کش، کاشی‌ساز، برق‌کار و غیره، ضروری است.

ویژگی های بارز فاز مستندسازی طراحی پروژه اداری 
تبدیل طرح به مستندات قابل استفاده برای برای پیمانکاران 
برآورد هزینه براساس مستندات واقعی

فاز اجرا

پس از تکمیل مستندات طراحی پروژه اداری، پیمانکاران مارتا آرشیتکت زیر نظر طراحان حرفه ای ما، پروژه طراحی و دکوراسیون داخلی را با توجه به تمام جزئیات، اجرا می کنند!
ویژگی های فاز اجرای پروژه اداری 
هماهنگی بین طراحان و پیمانکاران
ساخت و ساز با رعایت تمام مشخصات موجود در مستندات 

استخدام کارشناسان طراحی داخلی و دکوراسیون مارتا آرشیتکت

تیم مارتا آرشیتکت با سال ها تجربه در حوزه طراحی و دکوراسیون داخلی پروژه های اداری، آماده است تا از مهارت ها و تخصص فنی تیم حرفه ای خود برای طراحی و اجرای پروژه اداری شما استفاده کند. با ما تماس بگیرید.


تماس با ما

طراحی پروژه اداری دفتر معماری

طراحی پروژه اداری دفتر معماری