English Language

دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی چیست؟

همه ما بیشتر وقت خود را داخل یک فضای سربسته مانند خانه یا دفتر کارمان می گذرانیم که به طور مستقیم بر رفاه و سلامت ما تأثیر می گذارد. به همین علت است که دکوراسیون داخلی یک محیط باید به نحو مطلوبی انجام گیرد تا موجب تقویت روحیه و احساس آرامش و دلگرمی ما شود. یک طراح داخلی حرفه ای، طراحی پروژه های معماری مسکونی، اداری، تجاری، ویلایی و غیره را با برنامه ریزی و تحقیق انجام داده و اجرای آن را به نحوی هماهنگی و مدیریت می کند تا محیطی سالم و زیبا برای افرادی که از آن فضا استفاده می کنند، بوجود آورد. 

هدف از دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی، تلفیقی از علم و هنر است که در آن درک رفتارها و نیازهای مشتری برای ایجاد فضاهای کاربردی و زیبا در اولویت قرار دارد. 
طراح داخلی براساس این نیازها، عناصر مختلف از جمله تقسیم فضا، انتخاب مبلمان، سیستم های حرارتی، نورپردازی و همچنین ارگونومی را بهینه سازی می کند و در نهایت، با انتخاب بهترین نوع پوشش و متریال برای سقف، دیوارها، کفپوش ها و غیره، سبک مورد نظر مشتری را با ایده های خلاقانه خود ترکیب کرده و طرح نهایی را براساس اصول علمی و با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته دقیقا مطابق با خواسته ها و نیازهای کاربران ارائه می دهد.

چه فاکتورهایی در دکوراسیون داخلی و طراحی پروژه های معماری در نظر گرفته می شود؟

مهمترین فاکتورهایی که در طراحی و دکوراسیون داخلی پروژه های معماری مسکونی، تجاری، اداری و غیره در نظر گرفته می شود عبارتند از:

چیدمان و تقسیم فضا در طراحی و دکوراسیون داخلی 
چیدمان یک پروژه به طور خلاصه، قرار دادن تجهیزات، مبلمان و اشیاء اعم از ثابت یا متحرک در فضاهای مختلفی است که با توجه به کاربرد و نیاز کارفرما تقسیم بندی شده اند.
به منظور ایجاد یک چیدمان حرفه ای، طراح داخلی باید استانداردهای دسترسی، مسیرهای عبور مرور و حداقل ابعاد مورد نیاز برای قرار دادن مبلمان و تجهیزات و پارتشین بندی را در دکوراسیون داخلی در نظر بگیرد.
توجه به نیازهای کاربری به منظور پیشنهاد چیدمان کاربردی و مناسب، برای هر پروژه طراحی معماری و دکوراسیون داخلی متفاوت است.

انتخاب مبلمان برای طراحی پروژه معماری 
انتخاب مبلمان و اثاثیه مستقیماً بر کیفیت هر پروژه دکوراسیون داخلی تأثیر می گذارد. این وظیفه طراح است که اطمینان حاصل کند تمام تجهیزات و مبلمان انتخاب شده در پروژه طراحی معماری برای چیدمان در فضا، مناسب و کاربردی است.
انتخاب مبلمان به خصوص در طراحی و دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کند زیرا توجه به انتخاب هر یک از مبلمان برای طراحی یک فضای کاربردی بسیار مهم است. 
شاید تصویر کنید وسایل تزئینی مانند گلدان ها جزو مبلمان در نظر گرفته نمی شوند، اما در حقیقت آنها جزو یکی از اساسی ترین فاکتورهای دکوراسیون داخلی هستند تا به زیباتر شدن و پرانرژی تر شدن محیط کمک کنند.

راحتی و ارگونومی در پروژه های طراحی دکوراسیون 
 کیفیت محیطی که در داخل آن زندگی یا کار می کنید، در روحیه شما تاثیر بسزایی دارد. طراحی یک فضای داخلی ناخوشایند، ناامن یا ناسالم می تواند به شدت بر سلامت جسمی و روانی افراد تاثیر منفی بگذارد، با توجه به اینکه ما بخش زیادی از زندگی خود را در یک محیط سربسته سر می کنیم،  راحتی و ارگونومی آن باید در دکوراسیون داخلی در درجه اول اهمیت قرار گیرد.
چیدمان میز کار یا مبلمان که رو به پنجره باشد، متعادل نگه داشتن دمای محیط با انتخاب سیستم های تهویه مناسب و دسترسی آسان به تجهیزات، فناوری‌ها یا وسایل مورد نیاز از اصول طراحی دکوراسیون داخلی است که برای راحتی افرادی که در آن محیط مشغول کار یا زندگی هستند در نظر گرفته می شود. 

انتخاب متریال و پوشش ها در طراحی پروژه های معماری 
انتخاب متریال و پوشش مناسب برای دکوراسیون داخلی هر پروژه معماری با توجه به سبک طراحی ، کاربرد و بودجه مورد نظر کارفرما انجام می گیرد.
مهم است که در انتخاب متریال و پوشش ها، طول عمر مفید و تاثیر آن بر محیط زیست  در نظر گرفته شود. 
نحوه نصب متریال و پوشش ها نیز باید برای صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از بروز خطا در مراحل اجرای پروژه معماری با دقت بررسی شود و عواملی همچون تمیز کردن آسان، به حداقل رساندن حوادث و ابعاد مناسب برای استفاده بهینه از فضا در طراحی و دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار گیرد.

طراحی پروژه تجاری طلا فروشی

طراحی پروژه تجاری طلا فروشی

دکوراسیون داخلی پروژه های معماری با تیم طراحی و اجرای مارتا آرشیتکت

طراحی و دکوراسیون فضاهای کاربردی که تمرکز آن بر آسایش و رفاه افراد باشد، وظیفه اصلی هر طراح حرفه ای است.
اگر به دنبال طراحی دکوراسیون باکیفیت و مقرون به صرفه هستید، طراحی پروژه های معماری و دکوراسیون داخلی خود را به ما بسپارید.

تماس با ما