English Language

۱۰ ترفند برای دکوراسیون داخلی خانه ای شیک و زیبا

۱۰ ترفند برای دکوراسیون داخلی خانه ای شیک و زیبا

۱۰ ترفند برای دکوراسیون داخلی خانه ای شیک و زیبا

طراحی داخلی پروژه های معماری مسکونی شیک و زیبا قطعاً باید بر اساس سلیقه شما باشد. با این حال، اصولی مانند کیفیت طراحی، سبک طراحی و کاربردی بودن فضا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله ۱۰ ترفند برای داشتن خانه ای شیک و زیبا را به شما معرفی می کنیم.

سبک طراحی داخلی شیک و زیبای خود را تعریف کنید

اصطلاح خانه شیک و زیبا در نظر هر فردی متفاوت است. در برخی از پروژه های معماری مسکونی، ساکنین خانه از سبک مدرن استقبال می کنند در حالیکه برخی دیگر سبک نئوکلاسیک را لوکس و مجلل می دانند.
اولین قدم برای طراحی داخلی پروژه مسکونی، انتخاب سبک مناسب براساس نیاز و سلیقه مشتری است. 
بنابراین، شما باید نیازهای خود را با طراح حرفه ای مطرح کنید تا بهترین سبک دوکوراسیون داخلی برای شما انتخاب شود.
به طور کلی اگر تعریف شما از شیک و زیبا بودن، استفاده از مبمان ساده و کاربردی بدون تجمل گرایی است، سبک مدرن بهترین انتخاب است. اما اگر به تجملات، وسائل دکوری و عتیقه جات متعدد در گوشه و کنار خانه خود علاقه دارید بهتر است سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک را انتخاب کنید.

طراحی کاربردی فضاها را براساس نفاز خود در نظر بگیرید

هر مرحله از فرآیند طراحی مهم است و هر تغییری در طراحی داخلی باید با توجه به جزئیات و در نهایت دقت انجام شود. زمانیکه در حال برنامه ریزی برای دکوراسیون و چیدمان خانه خود هستید علاوه بر شیک و زیبا بودن باید کاربردی بودن هر فضا را در نظر بگیرید. 
به عنوان مثال، برای طراحی لوکس اتاق نشیمن، با انتخاب مبلمان مناسبی که متناسب فضای شما باشد، شروع کنید. سپس در صورت باقی ماندن فضای خالی به اضافه کردن وسایل تزئینی و دکوری بپردازید.

در طراحی پروژه معماری مسکونی، نقطه کانونی را فراموش نکنید

در نظر گرفتن یک نقطه کانونی و چیدمان مبلمان و سایر وسایل در اطراف آن یکی از ویژگی های دکوراسیون داخلی خانه های شیک و زیبا است. به عنوان مثال، اگر یک شومینه دارید، می توانید از آن به عنوان نقطه کانونی در طراحی پروژه مسکونی استفاده کنید. 

انتخاب نوع متریال و بافت مناسب برای طراحی خانه ای شیک و زیبا ضروری است

نوع متریال و بافت در طراحی داخلی اهمیت زیادی دارد. اضافه کردن یک فرش شیک، کوسن های ابریشمی یا مخملی، آینه کاری، گچبری یا پتینه روی دیوارها از گزینه هایی است که برای دکوراسیون داخلی خانه شیک و زیبا می توانید روی آن ها سرمایه گذاری کنید. 
معمولا سبک طراحی داخلی شیک و لاکچری نیاز به کمی زرق و برق دارد. به همین علت از قطعات فلزی یا کابینت های براق، آینه هایی با قاب های طلایی و لوسترهای مجلل استفاده می شود.
استفاده از سنگ مرمر طبیعی و اونیکس که علاوه بر ظاهر شیک و زیبا، ماندگاری بالایی دارند، از دیگر گزینه های مناسب شما است. با ترکیب نورپردازی و بافت، می توانید ویژگی های منحصر به فرد و نقاط کانونی خیره کننده ای در پروژه طراحی داخلی مسکونی خود ایجاد کنید. 

رنگ های شیک و زیبا را با هم هماهنگ کنید

هماهنگ کردن رنگ ها در طراحی پروژه معماری مسکونی، یکی از مهمترین اصول دکوراسیون لاکچری است. رنگ هایی مانند قرمز تیره، آبی سلطنتی، سیاه، بنفش و طلایی از قدیم به عنوان رنگ های شیک و زیبا شناخته می شدند. با اینحال طراحی داخلی با رنگ های سفید، خاکستری و چوبی همراه با رنگ های گرم مثل سبز نیز می‌تواند هر خانه ای را لوکس جلوه دهد.

نورپردازی از ضروری ترین ویژگی های طراحی داخلی پروژه های مسکونی شیک و زیبا است.

یک لوستر مجلل در اتاق پذیرایی با نورپردازی عالی، به خوبی ویژگی های منحصر به فرد طراحی داخلی خانه شما را برجسته می کند.
نور مناسب به خانه شما عمق و حس راحتی می بخشد و می توانید از آن برای برجسته کردن ویژگی های خاص استفاده کنید و اجازه دهید چیدمان شیک و زیبای خانه شما در کانون توجه قرار دهد. 

وسائل تزئینی را بیش از حد به کار نبرید

سرمایه گذاری روی خرید وسایل کاربردی اما شیک، انتخاب هوشمندانه تری نسبت به شلوغ کردن فضا با اضافه کردن عتیقه جات و آثار هنری متعدد است. وسائل تزئینی را با دقت انتخاب کنید تا با سبک طراحی معماری پروژه مسکونی شما هماهنگ باشد.

طراحی پروژه معماری لندسکیپ

طراحی پروژه معماری لندسکیپ

روی خرید مبلمان شیک و زیبا و حتی گران قیمت سرمایه گذاری کنید

چیدمان مبل شیک و زیبا باید برای الهام بخشیدن به دکوراسیون داخلی خانه شیک و زیبای شما در درجه اول اهمیت قرار گیرد. بنابراین، به خرید مبلمان با کیفیت و حتی گران قیمت تر نسبت به مبلمان کوچک و ارزان تر فکر کنید زیرا مطمئناً ارزش سرمایه گذاری برای طولانی مدت را دارند و به خوبی فضا را پر می کنند.

از طراحان مارتا آرشیتکت برای طراحی داخلی خانه شیک و زیبا کمک بگیرید

آیا می خواهید یک طراحی شیک و زیبا در پروژه مسکونی خود داشته باشید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ می توانید همین امروز یک جلسه مشاوره رایگان برای طراحی داخلی شیک و زیبای خانه خود با طراحان برجسته و حرفه ای مارتا آرشیتکت برنامه ریزی کنید.
تماس با ما