English Language

بررسی تاثیر رنگ در طراحی داخلی پروژه های معماری

بررسی تاثیر رنگ در طراحی داخلی پروژه های معماری

بررسی تاثیر رنگ در طراحی داخلی پروژه های معماری

رنگ ها دارای تنوع نامحدودی هستند که هر کدام تأثیر عمیقی در ذهن ما ایجاد می کنند. به همین دلیل است که باید به تاثیری که رنگ محیط اطراف بر خلق و خوی مان می گذارد، اهمیت بدهیم و مطمئن شویم که برای روحیه ما مناسب باشد.
درک هر رنگ و تأثیر آنها در خلق و خو، سلامتی و طرز تفکر ما ضروری است. ما نباید به رنگ در طراحی داخلی پروژه های مسکونی، تجاری، اداری و غیره فقط برای ایجاد زیبایی نگاه کنیم، بلکه باید به حسی که در ما ایجاد می کند نیز فکر کنیم.
شما می توانید بدون زحمت رنگ هر اتاق را طبق سلیقه شخصی، احساس درونی و عملکرد تان هماهنگ کنید. هنگامی که تاثیر هر رنگ را درک می کنید می توانید گزینه ای که برای تزئین فضای داخلی شما مناسب است را انتخاب کنید که نتیجه مستقیمی بر روحیه و عملکرد شما دارد.
با بررسی تاثیر رنگ در طراحی داخلی پروژه های معماری بهتر می توانید یک دکوراسیون شگفت انگیز و پویا ایجاد کنید.

تاثیر رنگ سفید بر طراحی پروژه معماری: آرامش و وضوح

رنگ سفید با تمیزی همراه است که نشان می دهد شما فردی هستید که تفکری روشن و سازمان یافته دارید. هیچ چیز بهتر از ماندن در یک مکان دنج و مرتب نیست و استفاده از این رنگ به ما کمک می کند تا به وضوح و آرامش دست یابیم.

تاثیر رنگ سیاه بر طراحی پروژه معماری: پیچیدگی و رمز و راز

رنگ مشکی در طراحی داخلی، احساسی مرموز و عمیق ایجاد می کند و فضایی با حس اراده قوی را بوجود می آورد. رنگ سیاه، ظرافت خاصی دارد بدون اینکه خیلی محافظه کارانه باشد. 

تاثیر رنگ قرمز بر طراحی داخلی: شور و هیجان

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی، ضربان قلب، فعالیت امواج مغزی و تنفس را افزایش می دهد. اشتیاق را تقویت کرده و سطح انرژی فضا را بالا می برد. بنابراین شما تمایل دارید در این فضای داخلی، بهره وری بیشتری داشته باشید. اما اگر فشار خون بالا دارید، نباید اتاق خود را با رنگ قرمز تزئین کنید زیرا ممکن است برسلامتی شما تاثیر منفی بگذارد.

تاثیر رنگ چوب بر طراحی داخلی: گرما

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی، گرمای خاصی به فضا می بخشد و تمام احساساتی را که باید در فعالیت های بدنی آزاد کنید، تحریک می کند و اعتقاد بر این است که ریه ها را بهبود می بخشد و سطح انرژی را افزایش می دهد.
طراحان داخلی مارتا آرشیتکت برای روح بخشیدن به دکوراسیون سبک مدرن  از طرح چوب در فضا استفاده می کنند.

طراحی پروژه ویلایی به سبک مدرن

طراحی پروژه ویلایی به سبک مدرن

تاثیر رنگ زدر بر طراحی پروژه معماری: شاد و پرانرژی

رنگ زرد به عنوان محرک حافظه شناخته شده که فشار خون و ضربان نبض را نیز افزایش می دهد، اما نه در حدی که فشار را بالا ببرد. افزودن این رنگ به طراحی داخلی پروژه های معماری مسکونی، اداری، تجاری و غیره مانند  کلاس و محل کار توصیه می شود زیرا می تواند تمرکز و هوشیاری را بهبود بخشد.

تاثیر رنگ آبی بر طراحی دکوراسیون داخلی: آرامش بخش

رنگ آبی اثرات متضاد رنگ قرمز را در طراحی داخلی پروژه های معماری دارد و می تواند فشار خون، ضربان قلب و تنفس را کاهش دهد. رنگ آبی اصلا به غم و اندوه مربوط نمی شود، بلکه بیشتر به ایجاد حس آرامش مرتبط است.

تاثیر رنگ بنفش بر طراحی پروژه معماری: زیبا و خیره کننده

رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی پروژه های مسکونی، با تجمل پیوند خورده است که فضا را رویایی و الهام بخش می کند. رنگ بنفش روشن‌ مانند رنگ آبی آرامش بخش است و می تواند برای اتاق خواب نوجوانان انتخاب مناسبی باشد با اینحال این شما هستید که باید در خانه ای که طراحی شده زندگی کنید، بنابراین رنگی را انتخاب کنید که با سبک زندگی شما مطابقت دارد. 

انتخاب بهترین ترکیب رنگ در طراحی پروژه های معماری خود را به طراحان مارتا آرشیتکت بسپارید

طراحان داخلی مارتا آرشیتکت دانش کاملی در مورد رنگ ها و به کار بردن آنها در سبک های مختلف طراحی دارند و به خوبی می دانند که یک رنگ خاص به کدام سبک طراحی پروژه معماری تعلق دارد و چه رنگ هایی برای کدام ترکیب ها مناسب است.
مهمتر از همه، ما تأثیرات روانی یک رنگ را بر روحیه و افکار شما تشخیص می دهیم. بنابراین برای کمک به طراحی دکوراسیون داخلی پروژه های معماری شما طبق ظاهر و احساسی که جایگاه شما شایسته آن است، آماده ایم. با ما تماس بگیرید.

تماس با ما