English Language

صفر تا صد طراحي معماری پروژه های مسکونی و تجاری

صفر تا صد طراحي معماری پروژه های مسکونی و تجاری

صفر تا صد طراحي معماری پروژه های مسکونی و تجاری

اگر درحال ساخت یک ساختمان جدید هستید یا به فکر نوسازی یک ساختمان قدیمی افتاده اید، قطعا باید برای طراحی داخلی آن از مهندسین معماری باتجربه کمک بگیرید. طراحان و متخصصین طراحی داخلی مارتا آرشیتکت، اصول طراحی پروژه های معماری را  در تمام واحد های مسکونی، تجاری، اداری، ویلایی، و غیره، رعایت می کنند و تمام مراحلی که در طراحی یا نوسازی یک پروژه ساخت و ساز جدید مورد نیاز است را مورد توجه قرار می دهند.
به طور کلی صفر تا صد طراحی پروژه معماری توسط مهندسین معماری مارتا آرشیتکت را می توان در ۵ مرحله زیر خلاصه کرد:

مرحله ۱: بررسی نیازهای مشتری

اولین هدف طراح، توجه به نیازها و درخواست های مشتری است تا بتواند بر اساس آن، چشم انداز و اهداف کلی طراحی پروژه معماری را تعیین کند. در این مرحله معمولا سبک مورد علاقه یا رنگ های خاص مورد پسند کارفرما و همچنین کاربردی که برای هر فضا در نظر گرفته مشخص می شود.

این مرحله از طراحی و نظارت بر پروژه معماری شامل بررسی موارد زیر می شود:

  • مشاوره با مشتری
  • بررسی شرایط موجود و فضای داخلی ساختمان
  • گرفتن عکس از وضعیت موجود
  • اندازه گیری فضاهای مختلف
  • براورد هزینه طراحی داخلی یا نوسازی

 

مرحله ۲: آماده سازی طرح شماتیک (SD)از طراحی پروژه معماری

در این مرحله، طرح‌ها و ایده های اولیه توسط مهندسین معماری با توجه به اصول و مفاهیم اولیه طراحی داخلی و دکوراسیون و سبک مورد نظر کارفرما تهیه می شود. همچنین تحقیقات اولیه درخصوص تطابق کامل طرح های شماتیک با ساختمان انجام گرفته و زمان تقریبی تکمیل پروژه نیز تخمین زده می شود.


در پایان این مرحله، طراحان پلان کلی طبقات، اتاق ها و فضاهای مختلف را با توجه به ابعاد و اندازه های واقعی پیاده سازی کرده و پس از تایید کارفرما وارد مرحله بعد می شوند.

مرحله ۳: توسعه طراحی (DD)پروژه معماری و پیاده سازی در نرم افزار

در مرحله توسعه، نقشه های ایجاد شده در مرحله طراحی شماتیک با جزییات بیشتری پیاده سازی می شود. به عنوان مثال نوع متریال و مصالح مورد استفاده، ابعاد درها و پنجره ها، اندازه دیوارها یا پارتیشن های داخلی و همچنین ابعاد دقیق هر نوع سازه اضافی که قرار است برای طراحی پروژه معماری واحد های مسکونی، تجاری، اداری یا ویلایی مورد استفاده قرار گیرد، با جزئیات دقیق مشخص می شود.

این داده ها برای طراحی پروژه معماری و پیاده سازی آن در نرم افزار های حرفه ای از جمله Revit, Lumion, 3DMAXضروری هستند. مهندسین معماری با توجه به نوع پروژه مسکونی، تجاری، اداری یا ویلایی نرم افزار مناسب را برای پیاده سازی طراحی داخلی و دکوراسیون انتخاب کرده و طرح تکمیل شده را قبل از شروع به ساخت و ساز و اجرای آن، در نرم افزار پیاده سازی می کنند.

 

مرحله ۴: ارسال تصاویر طرح نهایی برای مشتری و تایید نهایی آن

پیشرفت نرم افزارهای طراحی و ارائه مدل های سه بعدی تاحدودی کار طراحان را برای نشان دادن ایده هایشان به کارفرما راحت کرده است. در حال حاضر، مهندسین معماری می توانند تصاویر طرح نهایی را برای کارفرما ارسال کنند و پیش از اجرای پروژه ساخت و ساز، تاییدیه آن را بگیرند.

در این مرحله، مشتریان می توانند تغییرات جزئی در طرح را نیز درخواست کنند تا نتیجه نهایی دقیقا مطابق با نیازها و انتظاراتشان باشد.

در نهایت، پس از تایید کامل کارفرما، پروژه طراحی معماری واحد مسکونی یا تجاری وارد فاز نهایی یعنی اجرا و ساخت می شود.

 

مرحله ۵: نظارت بر ساخت و ساز اجرای پروژه معماری

خدمات مدیریت ساخت و ساز و نظارت بر اجرای پروژه معماری نیز حتما باید توسط مهندسین معماری انجام گیرد. آنها براساس داده های موجود در نقشه ها و پلان ها، با نهایت دقت و ظرافت بر اجرای طرح نظارت می کند.

در طول اجرای پروژه طراحی که توسط معماران و تیم ساخت و ساز مجرب و حرفه ای انجام می شود، ممکن است شرایط خاص و پیش بینی نشده ای موجب شود طراحان نیاز به تغییرات جزئی در طرح خود داشته باشند.

در این شرایط آنها با مشورت کارفرما، ایده های جدیدی پیشنهاد می دهند تا مشکل برطرف شده و اجرای پروژه طراحی معماری با بالاترین کیفیت آماده بهره برداری شود.

 

مزایای طراحی پروژه معماری توسط تیم طراحی و اجرای حرفه ای مارتا آرشیتکت

طراحان مارتا آرشیتکت از تسلط و تجربه خود بر اصول طراحی و دکوراسیون داخلی استفاده می کنند تا طراحی پروژه های معماری را با بالاترین کیفیت طبق نظر مشتری انجام دهند.

رضایت مشتریان، پس از انجام صفر تا صد پروژه طراحی معماری بزرگترین سرمایه تیم طراحی و اجرای ما است.

برخی از نمونه کارهای ما را که در داخل و خارج از کشور انجام شده می توانید در ادامه بررسی و مشاهده کنید.

 

طراحی پروژه مسکونی خانه کوچک ساده و مدرن

طراحی پروژه مسکونی خانه کوچک ساده و مدرن

سفارش طراحی پروژه معماری

اگر در حال برنامه ریزی یک پروژه معماری جدید هستید، یا می خواهید برای نظارت بر نوسازی و بازسازی دکوراسیون داخلی با یک تیم حرفه ای همکاری کنید، با مارتا آرشیتکت تماس بگیرید.

 


تماس با ما